humility

Щастя народжується в гармонії, а гармонія – в смиренні. Ісус – найкращий приклад смирення. Тому, якщо ви хочете бути щасливою, смиренною людиною, вам потрібно навчитися запитувати себе: «А що б зробив Ісус?».

Про це пише ieshua.org.

Що зробив би Ісус з цією проблемою? Що зробив би Ісус для тієї людини, якій боляче? Що зробив би Ісус в офісі, на корті для гольфу або в вашому шлюбі?

Коли ви питаєте, що зробив би Ісус, ваша відповідь завжди буде смиренною, творитиме гармонію і щастя, а не провокуватиме труднощі, поразки, гіркоту й образу.

Так що ж означає діяти, як Ісус?

1. Не вимагайте того, чого, на вашу думку, ви заслуговуєте. 

У Филип’ян 2: 6 сказано, що «Хоч і був Він Богом у всіх відношеннях, та не вважав Свою рівність Богові скарбом, за який треба триматися».

Ви знаєте, наскільки це контркультурно – відмовитися від свого права на що-небудь? Так, у вас є права, але вимагати дотримання своїх прав – не найкращий спосіб задовольнити свої потреби. Ви можете бути м’яким, і водночас не відступатися від своїх принципів; ви можете бути розуміючим, і разом з тим – не вимогливим.

2. Шукайте способи послужити.

У Филип’ян 2: 7 сказано: «Замість того, Він полишив Своє місце із Господом, ставши рабом, звичайною людиною.».

Якщо ви хочете бути подібні до Ісуса, вам потрібно навчитися служити. Якщо ви не знаєте, як і де служити, шукайте людей, які потребують допомоги навколо вас.

3. Робіть те, що правильно, навіть якщо це боляче.

У Филип’ян 2: 8 сказано: «І ставши таким, принизив Себе, й був покірливим до останньої години, аж до смерті на хресті.»

Ісус – зразок смирення. Фактично, далі в посланні йдеться про те, що через смирення Ісуса «Бог возніс Його і звеличив до таких висот і дав Йому ім’я, яке є найважливішим від будь-якого іншого імені» (Филип’ян 2: 9).

Якщо ви підете за прикладом Ісуса, Бог також вшанує ваше смирення гармонією і щастям.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

write

15 вересня Спілка християнських письменників оголосила Всеукраїнський християнський літературний конкурс «COVID – наше все».

Про це пише Слово про Слово.

Конкурс складається з трьох номінацій:

  • Поезія
  • Мала проза
  • Публіцистика

Конкурс буде відбуватися в 2 етапи:

  • 1 етап. Обласні осередки Спілки християнських письменників Україні проводять відбіркові тури в своїх обласних осередках (до 15 жовтня 2021 року).
  • 2 етап. Переможці та 2 лауреати в кожній номінації будуть приймати участь у фінальній частині конкурсу, яка пройде в Києві наприкінці жовтня 2021 року (точна дата буде оголошена пізніше).

До участі в Конкурсі запрошуються не тільки члени СХПУ та кандидати до вступу у Спілку, але й усі охочі, члени християнських церков України різних конфесій.

Роботи надсилати на пошту СХПУ: spilka_chpu@ukr.net

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

10weaponize1

Будь-яка істина, сказана без любові, стає брехнею або тиранією.

У матерілі на сайті ieshua.org наведені 10 способів, як християни перетворюють Біблію на зброю – використовуючи Слово Боже, щоб підносити своє помилкове «я» або маніпулювати іншими:

1. Коли чоловіки використовують Ефесян 5: 23-31, щоб змусити дружин підкоритися.

Біблійне підпорядкування працює в обох напрямках. Жінка зазвичай більш схильна підкорятися чоловікові, який підпорядковується Ісусу і дозволяє Божій любові проявлятися в його житті. Коли чоловіки не люблять своїх дружин, як Христос любить церкву, більшість жінок сприймає це як порушення умов угоди. Чоловік, просто цитуючи цей вірш своїй дружині без попередніх умов жертовної християнської любові до неї, використовує Писання, щоб домогтися свого.

2. Коли духовні лідери використовують один з п’яти дарів Духа, щоб підкреслити своє становище, вимагаючи послуху.

Коли будь-яка людина оголошує себе апостолом або пророком згідно з Ефесян 4:11 і використовує це як титул, щоб змусити інших духовних лідерів підкорятися йому, він перетворює Святе Письмо на зброю. Коли пастор використовує свій титул, щоб вимагати автократичної слухняності, він перетворює своє покликання і Біблію на зброю проти овець.

3. Коли ми використовуємо Біблію, щоб засудити якийсь один конкретний спосіб життя і не звертаємо уваги на багатьох інших гріховних способів життя, які нас не ображають.

Римлянам 1: 24-32 використовувалося, щоб вказати на серйозність деяких сексуальних гріхів. Однак контекст вимагає, щоб були включені й інші гріхи, згадані в уривку. Павло говорить і про інші гріхи, які більшість християн ігнорують, а саме: користолюбство, злість, заздрість, розбрати, обман, злість, плітки, наклеп, зарозумілість, хвастощі, непослух батькам і багато іншого.

Коли ми вказуємо на один з гріхів, ігноруючи інші гріхи в церкві і в нашій культурі, ми перетворюємо Біблію на зброю.

4. Коли ми ізолюємо або маргіналізуємо людей через їх небіблійні політичні переконання.

Коли ми суворо засуджуємо або критикуємо людей через те, як вони голосували на виборах, ми використовуємо Біблію як зброю, а не як міст, щоб примирити їх. Звичайно, немає нічого поганого в тому, щоб не погоджуватися з людиною в дусі покори. На жаль, за останні 20 років ми стали свідками тривожного зростання числа християн, що беруть участь в політично мотивованих уїдливих публічних сварках в соціальних мережах. Це не шлях Христа.

5. Коли ми зверхньо дивимося на невіруючих.

Коли ми ставимося до невіруючих так, ніби ми святіші за них, і поводимося так, ніби ми кращі, ми використовуємо Біблію і нашу віру як зброю проти них.

6. Коли ми формально і з точки зору букви закону судимо інших християн, які не відповідають нашим стандартам.

Коли ми погано ставимося до слабких християн, замість того, щоб намагатися їм допомогти, ми використовуємо Біблію проти них (Гал. 6: 1-4).

7. Коли ми використовуємо Біблію як привід для того, щоб здійснювати небіблійні вчинки.

Ісус дорікав релігійних лідерів того часу за неправильне використання Слова Божого і традицій, щоб спонукати людей служити їм (Марка 7: 8-13). Наприклад, деякі люди нехтують своєю сім’єю, кажучи, що ставлять Царство Боже на перше місце (Мф. 6:33). Навіть диявол намагався використовувати Біблію в якості зброї, щоб змусити Ісуса зістрибнути з вершини храму (Мт. 4: 5-7).

Кожен раз, коли ми використовуємо Біблію як привід для виправдання неетичної поведінки стосовно інших, ми перетворюємо Біблію на зброю.

8. Коли ми не говоримо правду в любові.

Біблійна віра завжди повинна виражатися з любов’ю. В іншому випадку це буде неефективно в очах Бога (Гал. 5: 6). Коли віруючі висловлюють біблійне вчення / істину як роботи, воно перетворюється на зброю, і таким чином люди просто намагаються довести свою точку зору або виграти в суперечці.

9. Коли ми опредметнюємо людей (тобто представляємо їх як щось неживе) для виконання нашої біблійної місії.

Коли духовні лідери насправді не дбають про людей у церкві, а використовують їх для виконання своєї місії, вони перетворюють Біблію на зброю проти них. (Такі люди в кінцевому підсумку отримують травму від перебування в церкві.)

10. Коли ми вимагаємо біблійної моралі і етики, але самі так не живемо.

Коли ми використовуємо Біблію в якості особливого стандарту (церковного або домашнього використання), за яким самі не хочемо жити, ми використовуємо Біблію проти інших, щоб домогтися свого.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Screenshot_1

Сьогодні, 12 вересня у столиці відзначають Всеукраїнське Свято Подяки.

Цьогорічне свято присвячене 30 річниці незалежності України. До Києва зібралися християн з різних куточків України, аби разом подякувати Богу за Його благословіння та свободу всі ці роки.

Святкування розпочало фестивальне містечко PODYAKA Fest, а ввечері на гостей чекає музично-святковий концерт. Дійство відбувається на Софійській площі у духовному серці Києва.

Долучитися до свята ви можете онлайн за посиланням.

У Києві відбувається Всеукраїнське Свято Подяки: приєднуйтесь до трансляції
У Києві відбувається Всеукраїнське Свято Подяки: приєднуйтесь до трансляції
sleeping-08-04-21

Дивуюся, коли помічаю, як багато християн підписані в Інстаграмі (чи Фейсбуці) на світських блогерів, зірок поп-культури, сучасних фриків, епатажних клоунів та інших представників розважального жанру.

В той же час як служителі-християни, з яких можна і потрібно брати приклад, залишаються поза увагою, пише  заступник керівника департаменту освіти УЦХВЄ, проповідник і блогер Богдан Галюк.

Дивуюся, як люди, які ще нічого вартісного не встигли зробити в житті, збирають мільйонні аудиторії лише тому, що навчилися епатувати публіку, не встидаються фотографувати себе в нижній білизні (або й без неї), вільно матюкатися і вміло накладати маски на свої фото.

Люди, які транслюють розпусту, вічні розваги, секс до шлюбу, наркотики і гедонізм, стають, на жаль, нашими зірками і ми радо впускаємо їх у свою стрічку новин, а відтак – у розум і серце.

Але найболючіше в усій цій історії, коли за такими із дня в день слідкують християни. Не спроста кажуть: покажи, за ким слідкуєш в соцмережі, і я скажу, хто ти. Бо наші інтереси свідкують про наші цінності. Наші інтереси формують наш світогляд.

Звичайно, можна і не бути публічно підписаним, але таємно слідкувати за кимось. В такому випадку ці дії можна трактувати як гріхи не явні, але ті, які «йдуть слідом за людиною».

«Немає нічого захованого, що не виявиться, ні таємного, що воно не пізнається, і не вийде наяв» (Лк. 8:17).

Часто ми розуміємо з цього тексту, що нас хтось зловить «на гарячому» і гріх стане явним громадськості. Однак частіше цей гріх починає згодом проявлятися у нашій поведінці, у способі прийняття рішень, у ставленні до життя.

«Але який гріх в тому, що мій улюблений блогер транслює лише свій лайфстайл?! – не розуміють багато дівчат і хлопців. – Як це може негативно впливати на нас?».

1️⃣ По-перше, майже все, що ми бачимо на сторінці блогерів – це акторська гра. І вони самі про це відверто говорять.
Слідкувати за блогером – це як дивитися фільм по телефізору, в якому актор дивиться фільм по телевізору.

2️⃣ По-друге, інколи навіть не гріховні речі можуть відводити нас від близьких стосунків з Господом.
Бо постійне спостерігання за обожнюванням матеріалізму призведе до втрати духовного нюху і зору, і ми навіть не помітимо, як потоваришували з мамонею, яка є марнотою за своєю суттю.

*мамона – багатство, земні блага, на які людина покладає свою надію і прив’язана до них.

Вона розфокусує духовний погляд, зверне увагу на другорядне, запросить гнатися за матеріальним достатком, за самореалізацією, за всім іншим – лиш не за Господом.

А зараз прийшов час почистити свою стрічку. Знаю, ви вже давно глибоко в серці бажаєте цього. Не відкладайте на потім, а прямо зараз перегляньте, за ким стежите. Очистіть список, а відповідно і розум, від всього зайвого, що віддаляє від Бога.

Повірте, стане легше і водночас звільниться місце для справді корисної інформації.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Man Reading Bible

Християни знають, що запорукою здорового духовного життя є постійність у молитві і читанні Слова Божого. А що, якщо ми скажемо, що Біблію можна не лише читати?

10 способів, як християнам можна і варто взаємодіяти з Писанням, описав пастор київської євангельської церкви «Відновлення» і викладач Київської богословської семінарії Олег Павліщук.

1. ЧИТАТИ

Перший і очевидний – але не єдиний спосіб взаємодії зі Святим Письмом. Унікальність Біблії в тому, що з кожним новим перечитуванням вона розкривається все більше і більше. Спробуйте наступне: перечитувати кожну із 66 книг Біблії за раз; це дає можливість мати загальний огляд і побачити цілісну історію, яку Бог помістив у Своїй книзі.

2. СЛУХАТИ

Протягом тисяч років більшість людей мали єдину можливість сприймати Слово – через слухання. Спробуйте і ви, адже кожен смартфон має можливість відтворювати аудіокниги, в тому числі і Біблію (можна з програми YouVersion, наприклад, а можна скачати всю аудіобіблію і вмикати її в будь який час, не залежачи від інтернет-з’єднання.

3. РОЗДУМУВАТИ

Ми не можемо читати Біблію день і ніч. Але можемо постійно про неї роздумувати – про це нам, принаймні, говорить Псалом 1. Це дуже важливо, адже бездумне поглинання інформації, навіть біблійних текстів, не принесе багато користі. Хтось скаже: «Чи можливо постійно думати про Біблію?» – правда в тому, що ми НЕ можемо НЕ думати. То краще наповнюватися добрими думками, ніж тривогою, суєтою, «інформаційними шлаками».

4. ДОСЛІДЖУВАТИ

Читання подібне дослідженню острова за допомогою, скажімо, дрона. Ми робимо огляд, визначаємо межі, знаходимо великі частини. Досліджувати – це як відправитися на цей острів у експедицію, щоб взяти проби ґрунту і води, дослідити флору і фауну, навіть піти вглиб і знайти корисні копалини. Ми беремо невеликий уривок і занурюємося в нього – за допомогою питань, ключових слів, обставин часу, місця та дії, вивчаємо найближчий контекст; після цього вдаємося до додаткових ресурсів, користуючись багатством спадку церковної традиції.

5. ВЧИТИ НАПАМ’ЯТЬ

Це дуже важлива звичка. Варто відзначити тут два моменти: 1) Потрібно не тільки вчити, але регулярно повторювати вивчені уривки (з часом зі все меншою регулярністю); 2) Краще вивчити 20 віршів з одного розділу, ніж 20 чи більше уривків, розкиданих по всій Біблії. Почніть з 2 розділу Филип’янам, 12 розділу Римлянам, Проповіді Ісуса на горі (Матфія 5-7) і псалмів (1, 8, 23, і так далі). Для Андроїд та iOs є спеціальні додатки, які можуть в цьому допомогти.

6. МОЛИТИСЯ

В багатьох церковних традиціях є молитвослов. Саме в якості молитвослова можна використовувати Біблію – при цьому не тільки молитися слово в слово, наприклад по Псалмам, – але і беручи якийсь уривок як план для власної молитви. Спробуйте пройти в молитві разом з 1 Посланням Петра. Будете вражені тим, як зміниться в кращу, глибшу сторону ваша молитва.

7. ПЕРЕПИСУВАТИ

В багатьох країнах переписувати біблійні тексти – єдиний спосіб мати свою Біблію. Ми маємо достатньо перекладів, форматів, оформлень – є з чого вибрати! Але час зосередженого і смиренного переписування дуже корисний. Не треба починати з книги пророка Єремії – листи до Галатів чи Ефесян підійдуть для цього краще.

8. ОБГОВОРЮВАТИ

Не лише на спеціальних зустрічах, але й спонтанно – в розмовах за столом, на кава-брейку, в колі сім’ї. Не бійтеся ставити питання, ділитися тим, що не зрозуміло.

9. ДІЛИТИСЯ

Червоною лінією через всю Біблію проходить Євангелія – «радісна вістка» про Царя Ісуса, Який помер за гріхи людей, але Бог воскресив Його із мертвих і тим поклав початок відновленню всього творіння. Люди навколо вас потребують того, щоб почути Євангелію і здобути таку надію, яку не можуть дати ні лікарі, ні науковці, ні філософи, ні політики, ні економісти нашого світу. А ще можна дарувати Біблію – на День народження, новосілля, весілля, ба навіть без усякої причини)))

10. ВИКОНУВАТИ

Який сенс у всьому, про що ми говорили, якщо нема головного – втілення Слова Божого в наше життя?

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

craiggroeschel4025

Бути лідером для тих, хто слідує за нами, – постійний виклик. Однак навряд у когось виникне складніше завдання, ніж керувати самим собою.

Про це йдеться у новому відео американського пастора Крега Грошела.

«Посмію припустити, що ви, також як і я, не раз стикалися з труднощами в питаннях самоконтролю. Нам часто не вистачає дисциплінованості, мужності, готовності розібратися з конфліктами або рішучості подивитися правді в очі. Саме тому дуже важливо пам’ятати: справжнє лідерство – це не просто керувати іншими. Воно починається з управління власним життям», – говорить Крег.

Більше про це – у відео:

Уроки лідерства для християн: як керувати собою

У сьогоднішньому випуску – два принципи теми «Навчіться керувати самим собою», а продовження буде в наступному місяці. Ви можете завантажити конспект головних думок та виконати практичні завдання. 

2

Біблія дає нам чітко зрозуміти, що існує духовний світ: наш ворог реальний і хоче, щоб ми відокремилися від Бога. Але хороша новина в тому, що Ісус на хресті переміг смерть і запропонував нам нове життя. Він пропонує нам новий шлях у стосунках з Отцем.

Звичайно, ми зіткнемося з духовними ворогами і будемо боротися з ними на цій землі, але нам необхідно знати, що Господь вже здобув перемогу.

Всеукраїнський Собор пропонує 10 віршів з Біблії, які нагадують про Божу перемогу та надихають нас йти вперед попри труднощі й довіряти Господу.

1. “Зброя бо нашого воювання не тілесна, але міцна Богом на зруйнування твердинь, ми руйнуємо задуми” (2-е до коринтян 10:4)

2. “Бо то Ним створено все на небі й на землі, видиме й невидиме, чи то престоли, чи то господства, чи то влади, чи то начальства, усе через Нього й для Нього створено!” (До колоссян 1:16)

3. “Бо я пересвідчився, що ні смерть, ні життя, ні Анголи, ні влади, ні теперішнє, ні майбутнє, ні сили, ні вишина, ні глибина, ані інше яке створіння не зможе відлучити нас від любови Божої, яка в Христі Ісусі, Господі нашім!” (До римлян 8:38‭-‬39)

4. “Роззброївши влади й начальства, сміливо їх вивів на посміховисько, перемігши їх на хресті!” (До колоссян 2:15)

5. “Противтесь йому, тверді в вірі, знавши, що ті самі муки трапляються й вашому братству по світі. А Бог усякої благодаті, що покликав вас до вічної слави Своєї в Христі, нехай Сам удосконалить вас, хто трохи потерпів, хай упевнить, зміцнить, уґрунтує.” (1-е Петра 5:9‭-‬10)

6. “І вірний Господь, що зміцнить вас і збереже від лукавого.” (2-е до солунян 3:3)

7. “Ось Я владу вам дав наступати на змій та скорпіонів, і на всю силу ворожу, і ніщо вам не зашкодить.”  (Вiд Луки 10:19)

8. “Тож підкоріться Богові та спротивляйтесь дияволові, то й утече він від вас.” (Якова 4:7)

9. “Духа Божого цим пізнавайте: кожен дух, який визнає, що Ісус Христос прийшов був у тілі, той від Бога. А кожен дух, який не визнає Ісуса, той не від Бога, але він антихристів, про якого ви чули, що йде, а тепер уже він у світі. Ви від Бога, дітки, і ви перемогли їх, більший бо Той, Хто в вас, аніж той, хто в світі.”(1-е Iвана 4:2‭-‬4)

10. “Нарешті, мої брати, зміцняйтеся Господом та могутністю сили Його! Зодягніться в повну Божу зброю, щоб могли ви стати проти хитрощів диявольських. Бо ми не маємо боротьби проти крови та тіла, але проти початків, проти влади, проти світоправителів цієї темряви, проти піднебесних духів злоби.”(До ефесян 6:10‭-‬12)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Що говорить Біблія про дружбу: 10 цікавих віршів

74857846

Нещодавно Єврокомісія розпочала судові позови проти Угорщини та Польщі за протидію ЛГБТ пропаганди. 

Про це повідомляє Всеукраїнський Собор з посиланням на rmx.news.

Попри політичну розправу та кару непокірним країнам з боку ліберальних еліт, рух на підтримку традиційних Християнських цінностей продовжує набирати оберти в деяких країнах Європи. Тепер, до захисників консервативних цінностей рішуче приєднується Румунія.

Натхненні прикладом Угорщини, яка нещодавно прийняла закон проти пропаганди ЛГБТ в державних школах, праві партії Румунії почали активну компанію проти ворогів сімейних цінностей. 

Зараз на порядок денний в колах як Румунських політиків, так і звичайних громадян постало питання захисту дітей від руйнівної пропаганди ЛГБТ та її демографічних і соціальних наслідків.

Консерватори Румунії просувають законодавство, яке суттєво обмежить просування ліберальної ідеології в країні.

Закон, який може прийняти Румунія на підтримку сімейних цінностей, ілюструє, наскільки тісно румунська політика пов’язана з її сусідом, Угорщиною. Окрім правого крила, його також підтримує Румунська партія «Демократичний альянс угорців» яка також підтримала угорський референдум щодо захисту дітей від ЛГБТ, ініційований Прем’єр-міністром Угорщини Віктором Орбаном.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

pray-taliban1

Падіння Афганістану виглядало неминучим, оскільки сили Талібану швидко відновили повний контроль над країною, втраченої ними 20 років тому. І хоча ми не знаємо напевно, що нас чекає в майбутньому, ми можемо бути впевнені, що афганські християни незабаром зіткнуться зі смертельною небезпекою.

Навіть незважаючи на стримуючу силу військової присутності США, Афганістан був внесений до списку Open Doors як країна, де «переслідування лише трохи менш жорстокі, ніж в Північній Кореї». Ті, що прийняли християнство, зіткнуться з жахливими наслідками, якщо виявиться їхня нова віра, йдеться на сайті ieshua.org.

Як зазначає Open Doors, їм або доведеться бігти з країни, або їх вб’ють.

«Як ми виживаємо кожен день, одному Богу відомо, – говорить один таємний афганський віруючий. – Бог прекрасно знає про це, тому що Він жив з нами на землі. Але ми втомилися від усіх цих смертей навколо нас».

У міру того, як американські війська поспішно покидають країну, послідовники Христа в Афганістані стануть ще більш уразливими для переслідувань. Постраждають також дівчата і жінки, а також ті люди, які допомагали західним силам протягом останніх 20 років. Нам потрібно старанно молитися за ці вразливі групи населення і просити Бога захистити їх від прийдешніх страждань.

Християни на Заході повинні молитися про духовне забезпечення служителів і місіонерів в країні.

«Кожен церковний лідер, який писав мені на електронну пошту або в месенджерах, просив, щоб ми молилися про те, щоб Господь укріпив їх у вірі – щоб вони “зміцнювалися в Господі!”» – каже Джош Менлі.

Ми також повинні молитися за хворих. Як зазначає Open Doors:

«Не зважаючи на недостатнє інформування в міжнародних ЗМІ, кількість випадків COVID-19 в країні зростає, і лікарні вельми обмежені у варіантах допомоги. Немає впевненості в тому, як система охорони здоров’я буде функціонувати в умовах нового уряду Талібану».

Ми також повинні молитися, щоб падіння держави не призвело до зростання екстремізму і тероризму.

«Швидкий наступ талібів може тільки надихнути екстремістів», – говорить Пол Робінсон з Release International.

Але є ще одна група, молитися за яку нам заповів сам Ісус, – Талібан.

«Ви чули, що сказано: Люби свого ближнього, і ненавидь свого ворога. А Я вам кажу: Любіть ворогів своїх, благословляйте тих, хто вас проклинає, творіть добро тим, хто ненавидить вас, і моліться за тих, хто вас переслідує, щоб вам бути синами Отця вашого» (Мт. 5: 43-45)

Коли Ісус сказав нам любити наших ворогів і молитися за них, Він знав, що одного разу потрібно буде молитися за ісламські екстремістські угруповання, такі як Талібан, що вбивають Його наречену. Ми самі б не вибрали молитву за талібів. Але це те, що заповідав нам Ісус.

Ось три конкретних способи молитися за тих, хто вбиває наших афганських братів і сестер:

1. Моліться за навернення талібів

Є дві основні причини, через які ми не молимося за навернення ісламських екстремістів, подібних до Талібану. Перша причина полягає в тому, що ми вважаємо абсурдною саму думку про те, що вони стануть послідовниками Христа. Друга причина полягає в тому, що ми побоюємося їх можливого навернення.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Перша причина більш поширена, оскільки молитва про навернення екстремістів здається марною. Ми визнаємо богословську істину про те, що Бог може зробити для них те, що Він зробив для нас: забезпечити дар благодаті, щоб вони могли врятуватися (Еф. 2: 8). Але ми дивимося на ситуацію «реалістично» і говоримо собі, що ймовірність їх справжнього навернення настільки близька до нуля, що було б марною тратою нашого часу – як нашого, так і Божого – навіть взагалі просити про це.

Безсумнівно, подібні перетворення малоймовірні і рідкісні. Тим не менше, ми все одно повинні молитися про їх навернення і покаяння. Якщо ми щиро любимо своїх ворогів, як ми можемо не просити про те, щоб Бог змінив їхні серця?

Інша, менш поширена причина, через яку ми не молимося про їх навернення, полягає в тому, що ми боїмося, що вони дійсно можуть покаятися. Подібно як Йона в землі Ніневії, ми хочемо, щоб наші вороги були справедливо покарані, а не милостиво прощені.

Наприклад, під час Другої світової війни, напевно, було багато християн, які слухняно слідували велінням Ісуса і молилися за нацистів. Але що б відчули ці молитовні воїни, якби вони виявили, що Гітлер за кілька миттєвостей до своєї смерті дійсно розкаявся в своїх гріхах і був прощений Богом? Багато людей відчували б себе обдуреними, як ніби Бог несправедливо пробачив подібні жахливі злочини. Швидше за все, вони б нарікали, як нарікав Йона, коли Бог помилував ніневітян:

«бо я знав, що Ти Бог милостивий та милосердий, довготерпеливий та многомилостивий, і Ти жалкуєш за зло» (Йони 4: 2).

Але саме тому, що Він милостивий і милосердний Бог, ми повинні молитися про навернення наших ворогів. Чи можемо ми зробити щось менше, ніж просити Бога явити нашим ворогам ту ж благодать, яку Він явив нам, коли ми були Його ворогами?

pray-taliban3

2. Моліться про те, щоб таліби не творили зла

Немає ніякого протиріччя між молитвами про благо для нашого ворога і молитвами про стримування його злих дій. Як для переслідуваних християн, так і для самого Талібану добре, щоб таліби не здійснювали ще більше зла. Для тих, хто зробив жорстоким своє серце проти Бога, було б краще, якби їх дні життя на землі були скорочені, ніж якби вони продовжували переслідувати Його дітей. Як каже Джонатан Едвардс в проповіді по Матвію 5:22, «люди в пеклі були б готові цілий світ віддати за те, щоб зробити в цьому житті на один гріх менше».

Протягом останніх 20 років захист невинних вимагав, щоб цивільні уряди, – в тому числі США, – застосували військові дії, щоб перешкодити Талібану переслідувати чоловіків, жінок і дітей Афганістану. У нас є підстави підтримувати справедливе застосування сили для стримування подібного зла, і ми повинні молитися, щоб Бог знову надав таку стримуючу силу. Тим не менш, ми повинні бути обережні з мотивами подібного прохання. Хоча смерть талібів може бути єдиним ефективним способом стримати смерть і страждання, які вони заподіюють, нам не слід радіти їх стражданням або смерті (Притч. 24:17).

3. Моліться про Боже правосуддя щодо талібів

Подібно до того, як ми звертаємося з проханням до законної влади про встановлення земного правосуддя, ми можемо просити нашого святого Бога про правосуддя Боже. Як говорить Джон Н. Дей: «Оскільки любов і благословення є характерною етикою віруючих обох заповітів, прокльони і заклик до божественного воздаяння є для них крайністю і можуть бути висловлені в екстремальних обставинах проти жорстоких, брехливих, жорстоких, аморальних, несправедливих грішників».

Просячи про встановлення Божої справедливості, ми повинні уважно стежити за своїми мотивами. Молитва про Боже правосуддя може бути способом обійти наш обов’язок любити ворога. Хоча ми повинні надати право відплати Богу, ми не повинні забувати і те, що було наказано робити нам. Як пише Павло в Посланні до Римлян 12: 19-21:

«Не мстіться самі, улюблені, але дайте місце гніву Божому, бо написано: Мені помста належить, Я відплачу, говорить Господь. Отож, як твій ворог голодний, нагодуй його; як він прагне, напій його, бо, роблячи це, ти згортаєш розпалене вугілля йому на голову. Не будь переможений злом, але перемагай зло добром!»

До списку наших молитов прохання про Боже правосуддя повинне бути включене як «крайній захід», заклик зробити те, що необхідно для тих, хто не навернеться до Бога і не відвернеться від зла.

Як колишні вороги Бога, ми повинні бути милостивими і вдячними за те, що нам дозволено молитися за наших ворогів, будучи впевненими в тому, що Ісус почує наші прохання. Ми повинні бути настільки вдячні за Божу благодать, щоб бажати, щоб навіть Талібан отримав Його милість. Але якщо вони відмовляються і озлоблюють свої серця проти Того, Хто бажав би їх помилувати, тоді ми повинні просити про те, щоб вони отримали Божу відплату, яка належить кожному, хто перебуває поза праведністю Христовою.